Leonora w krainie idei Marcin Bogucki Muzyka Problemem opery „Fidelio” w reżyserii Johna Fulljamesa jest statyczna dramaturgia. Nie ma tu wyraziście zarysowanego świata przedstawionego. Ani to oratorium, ani pełnokrwisty spektakl
Wykonywanie czy granie? Rozmowa z Sebastianem Berweckiem Muzyka Trochę współczuję krytykom piszącym o muzyce „cyfrowych tubylców”. Zwłaszcza że jej wykonawcy sami do końca nie wiedzą, co grają
Pawilon małych drapieżców Adam Wiedemann Muzyka Podczas „Sarabandy”, w której Anderszewski okazał się arcypoetą delikatności, zagrzmiały nagle armaty i gmach Filharmonii zatrząsł się w posadach. Zrozumieliśmy, że to nie nowe powstanie warszawskie, tylko kończy się koncert Orkiestry Świątecznej Pomocy
Pollini x 5 Marta Nadzieja Muzyka 5 stycznia Maurizio Pollini skończył 70 lat. To artysta tej rangi, że słuchacza nie interesuje, kim jest prywatnie, intryguje go tylko jego kolejne nagranie. Przezroczystość doskonała
Borowicz dyryguje Bartókiem i Beethovenem Tomasz Cyz Muzyka Rytm – jego zmiany, frenetyzm – ogarniają słuchacza najmocniej. Może chwilami odnosiło się wrażenie, że zespół nie ma tej muzyki pod palcami i we krwi (jak choćby późniejszego Beethovena), ale i tak było bardzo przyjemnie
Janácek według Anderszewskiego Tomasz Cyz Muzyka Piotr Anderszewski czyta najgłębsze muzyczne napięcia, jakby były jego własnymi. Jest przecież pianistą wielkich konfliktów. Wielkiej fugi