Śmielej z tą siekierą, Wojciechu! Kornelia Sobczak Film Z „1670” mam ten sam problem, co w ogóle ze zwrotem ku ludowej historii w polskiej kulturze
Komedia bardziej łączy, niż dzieli Rozmowa z Maciejem Buchwaldem Film Wierzę, że Polacy chcą komedii i że na nie czekają. Bez względu na to, czy ktoś jest zachwycony naszym serialem czy nie, to sama dyskusja, która się wokół niego wywiązała, pokazuje, że są nam potrzebne – mówi współtwórca serialu „1670”
Pod sceną Marcin Stachowicz Film Dla toksycznej męskości na kroplówce z koniaków nie ma w „Informacji zwrotnej” żadnej taryfy ulgowej. Zrozumienie, współodczuwanie i delikatność składają się natomiast na właściwą tkankę drugiego głośnego serialu Netfliksa: „Absolutnych debiutantów”
Jak kamień w bucie Marcin Stachowicz Film „Królestwo. Exodus” jest wybitnym przykładem narcystycznej pranksterki: samoświadomą masturbacją, której nie potrafię nie darzyć głębokim szacunkiem
Usługi klimatyczne Marcin Stachowicz Film Apple TV+ wypuściła w pierwszej połowie roku dwie ekologiczne dystopie: miniserial „Ekstrapolacje” oraz „Silos”. Obie usiłują wykreować opowieść o przyszłości na kanwie osobistych dramatów bohaterskich jednostek. Poza tym różni je w zasadzie wszystko
Ekscesy, przypały, tragedie Piotr Mirski Film Ogląda się „Warszawiankę”, wymyślając kolejne złośliwości – aż do finału odcinka szóstego. Od tego momentu serial zaczyna odsłaniać kolczaste jądro
Opowieści o dwóch miastach Klara Cykorz Film „The Bear” jest serialem seksownym i nie da się zrozumieć jego fenomenu bez tej seksowności. „Jestem Panną” też nosi w sobie seks. Ten spełnia się w jednej z najbardziej zadziwiających scen erotycznych, jakie widziałam w amerykańskiej telewizji
Podkast Dwutygodnika (8): Sukcesja Barbara Klicka Film O fenomenie „Sukcesji”, serialu, którego fabułę dałoby się streścić w dwóch zdaniach, Barbara Klicka rozmawia z Dorotą Masłowską i Jakubem Sochą
Scena zbrodni Jakub Popielecki Film Brakuje tu small talku ekspozycji, dialogowej gadki-szmatki, powolnego zasiewania ziarenek i nakręcania sprężyn, zwyczajowej serialowej gry na czas. Dramaturgicznie „Barry” to jednak złoto
Zwiąż mnie Klara Cykorz Film „Nierozłącznym” brakuje energii: etycznej prowokacji widza, gry z oczekiwaniami, zmiany perspektyw. Chciałoby się, aby postaci mogły podpuszczać widownię tak, jak robią to między sobą
Ani żadnej rzeczy Agnieszka Jakimiak Film „Awantura” i „Rój” zajmują się emocjami, do których wstyd się przyznać i które lepiej trzymać w ukryciu. To także dwie opowieści o obsesji, uruchamiającej ciąg niefortunnych zdarzeń i tragicznych uwikłań
Grzyby i ludzie Marcin Stachowicz Film w „The Last of Us” strach przed niesamowitym ustępuje w wielu miejscach głębokiej fascynacji. Skoro grzyb jest influencerem, może być też sprawnym nauczycielem innych sposobów przetrwania