Stary król i nowe media Bartosz Żurawiecki Film Nie ma może „Król w Nowym Jorku” maestrii i baletowej precyzji niemych dzieł Chaplina, ale zdumiewająco trafnie opisuje świat, w którym aktualnie żyjemy. Różne są tylko szczegóły techniczne
Chaplin bez maski Darek Arest Film „Światła rampy” to tryskający energią dramat o ekstazie spektaklu, naturze show biznesu i egzystencjalnych złudzeniach. Jeśli pogrzebać, znajdzie się tu trochę Tarantino, Apatowa, a nawet Lyncha
Głodni ludzie i żarłoczne maszyny Marta Syrwid Film Celem bohaterów „Dzisiejszych czasów” Chaplina jest stałość, nudny cykl codziennych śniadań i pożegnań na progu domu, gdy ktoś wychodzi do pracy. Ta stałość oznacza tu wolność
Ciało Chaplina Iwona Kurz Film Charlie jawi się jako uniwersalna „ruchoma marionetka”: jej ciało zawsze stawia opór lub zderza się z rzeczywistością, zawsze na przekór, zawsze obce i nie do pokonania