Sztukmistrz z Brooklynu Marcin Stachowicz Film „Pokazać kruchą nadzieję” – to być może najlepsza definicja autorskiego projektu Darrena Aronofsky’ego. „Wieloryb” to w jego dorobku film najmocniej chrystusowy, ale też w jakimś sensie najbardziej troskliwy i empatyczny
Publicysta i prorok Michał Walkiewicz Film Clooney czyta scenariusz braci Coen i próbuje wcisnąć do niego przypisy świadczące o jego niepodrabialnym stylu oraz lewicowej wrażliwości. Aronofsky tymczasem przekonuje, że prawdziwy twórca, taki modernista z dziada pradziada, gardzi nie tylko kompromisami, ale też innymi ludźmi
Zbyt Nowy Testament Darek Arest Film Nie jest to film udany, ale co ważne – od początku do końca jest to film Aronofskiego. Noe to taki sam obsesjonat, jak jego inni bohaterowie. Tyle że tym razem obsesja kosztowała aż 125 milionów dolarów i próbuje podbić multipleksy
Zawsze kicz? Kino szuka pomysłu na balet Witold Mrozek Film O ile klasyczny taniec teatralny – jako pewna cielesna praktyka – odzierany jest w „Czarnym łabędziu” z otoczki eterycznej lekkości, o tyle film ten powtarza sporo najbardziej zgranych fabularnych klisz, towarzyszących popularnym narracjom o balecie