Awatary nowej muzyki Jan Topolski Muzyka Jennifer Walshe jak nikt inny uosabia obecnie najżywotniejsze trendy nowej muzyki, przekraczając role i eksperymentując z tożsamością, bawiąc się recyklingiem i imitacją, problematyzując postinternet, memy i fejki
Słychać to, co widać Adam Suprynowicz Muzyka W środowisku muzyki współczesnej brak jest zainteresowania dla rzeczy tak przyziemnych jak wizualność. To siła tradycji. Tu się nie patrzy, tu się przychodzi słuchać, reszta jest nieistotna. Tymczasem wyrosło nowe pokolenie odbiorców i twórców, które zaczyna patrzeć
Przede wszystkim ucho Rozmowa z zespołem Spółdzielnia Muzyczna Muzyka W programach koncertowych brakuje twórczości muzycznej drugiej połowy XX wieku. I mało jest utworów, które są wyzwaniem przede wszystkim dla wykonawców. Naszym celem jest własny rozwój przy jednoczesnym łataniu tej dziury
Kompozytorka wszystkożerna Michał Wieczorek Muzyka Perkusja, wiolonczela, tuba, gitara, klarnet, syntezatory, głos – na taki skład napisała swój debiutancki album Anna Meredith. I z takim zespołem wystąpi na OFF Festivalu. Ani to skład rockowy, ani klasyczny, do muzyki elektronicznej też średnio pasuje – dokładnie tak, jak twórczość Brytyjki
Performuj albo... Jan Topolski Muzyka Polska muzyka komponowana z pewnym opóźnieniem i zawstydzeniem na nowo odkrywa swą cielesność oraz rytualność, czyli dwa kluczowe wymiary performatyki
MUZYKA 2.1: Mikołaj Laskowski Monika Pasiecznik Muzyka Muzyka Mikołaja Laskowskiego jest odbiciem schizofrenicznej świadomości jego pokolenia. Ironia i nostalgia, elektroniczny kicz i wyrafinowane brzmienia instrumentalne, wszechobecny sampling i internetowa plądrofonia łączą się w niej z prześmiewczymi odwołaniami do estetyki New Age
Zaiks i remiks Piotr Tkacz-Bielewicz Muzyka Tracimy coraz więcej tekstów kultury. Mnóstwo muzyki analogowej już nigdy nie wejdzie w obieg, bo nie zostanie ona nigdy zdigitalizowana. Nie wiemy, ile zasobów przepadło, gdy zakończyły działalność Audiogalaxy czy eMule
Błąd systemu Monika Pasiecznik Muzyka Simon Steen-Andersen należy do pierwszego pokolenia kompozytorów – cyfrowych tubylców. Nawet na tle całego tego zjawiska jego muzyka jest bez konkurencji. Dowodem na to nowe DVD z dwoma jego flagowymi utworami, „Black Box Music” i „Run Time Error”
Cyfrowi tubylcy muzyki Monika Pasiecznik Muzyka Dla młodych kompozytorów punktem odniesienia nie są już tylko Beethoven, Stockhausen i Dante, ale też Beyoncé, noise, metal, Tarantino, Banksy, „Gangnam Style” i filmiki z YouTube'a