W grobie wielkie śpiewanie Małgorzata Dziewulska Muzyka W „Don Carlu” Deckera rozkosz słuchania kumuluje się w grobowcu jak w pojemniku na romantyczne złudzenia. Ma coś z doznania umiłowanego szlagieru, może nawet, strach powiedzieć, wzniosłej nekrofilii
Dzieci wojny. Jądro ciemności Tomasz Cyz Muzyka Jan Kott pisał, że w „Makbecie” historia pokazana jest jak koszmar, który poraża i przeraża. „I jak w koszmarze wszyscy się w nią zapadają”. W „Makbecie” Verdiego w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, ten koszmar wydaje się nie mieć ani końca, ani początku
Raczej spłonąć niż wyblaknąć Małgorzata Dziewulska Muzyka Opera jest jak sławna utrzymanka Violetta Valéry, którą wyobraził sobie Mariusz Treliński, choć muzyki dla niej nie miał. Nosi maski, musi bawić, jest zepsuta i wyniszczona, zatrzaśnięta w konwencji, w świecie toczonym przez robaka
Czy ludzie są jak krzesła? Maria Majewska Teatr „Ernani” Verdiego to dzieło intrygujące, a pomysł jego realizacji dowodzi, że nowy dyrektor Michał Znaniecki chce rozbijać sztampowy dotąd repertuar Teatru Wielkiego w Poznaniu