Zaćpanie historią Piotr Morawski Teatr „Sienkiewicz Superstar” Groszyńskiej uświadamia bezradność wobec narracji, jaką narzucił nam autor „Trylogii”. Retoryka godnościowa jest skuteczniejsza od narracji krytycznej. A więc co dalej?
FLANEUR KULTURALNY: W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z innych Rozmowa z Bartoszem Frąckowiakiem i Weroniką Szczawińską Teatr Flaneur wybiera się do Wałbrzycha, podgląda przygotowania do premiery spektaklu „W pustyni i w puszczy. Z Sienkiewicza i z innych”. Wypytuje autorów, Bartosza Frąckowiaka i Weronikę Szczawińską, o polskie ciągoty kolonialne, problemy z historią i seksualność małej Nel
Nad buszem krążył orzeł biały Witold Mrozek Teatr W spektaklu „W pustyni i w puszczy” Frąckowiaka i Szczawińskiej jesteśmy na peryferiach. Mniejsza o to, czy wtedy, w północnej Afryce – na peryferiach kolonialnego imperium, czy teraz, w Polsce – na peryferiach tak zwanego Zachodu
Sarmatyzm bezpieczny i niebezpieczny Anna R. Burzyńska Teatr „Starosta kaniowski” Marii Spiss został wypreparowany z oczyszczającego rechotu. Co innego „Trylogia” Jana Klaty – spektakl udany i bardzo ważny