Performatyka i sample już się wyczerpały Rozmowa z Matthew Shlomowitzem Muzyka Chciałem robić utwory, które mogą być rozrywką dla ludzi. W muzyce współczesnej tego rodzaju podejście jest nie na miejscu
Kompozytorzy kompozytorom Krzysztof Marciniak Muzyka Co jeśli to nie sama muzyka współczesna, a jedynie mierność towarzyszącego jej dyskursu czyni jej odbiór niestrawnym dla szerokiej publiczności? Czy swoista brzydota samego systemu nie odrzuca dziś tak samo jak swego czasu odrzucały brzydkie dźwięki? – relacja z 60. Warszawskiej Jesieni
Przede wszystkim ucho Rozmowa z zespołem Spółdzielnia Muzyczna Muzyka W programach koncertowych brakuje twórczości muzycznej drugiej połowy XX wieku. I mało jest utworów, które są wyzwaniem przede wszystkim dla wykonawców. Naszym celem jest własny rozwój przy jednoczesnym łataniu tej dziury
Braki i nadmiary Antoni Beksiak Muzyka Na tegorocznej Warszawskiej Jesieni koncertów było mniej niż jeszcze kilka lat temu, ale udało się też ograniczyć liczbę wpadek i niedoskonałości. Tadeusz Wielecki pozostawia festiwal w dobrej formie
Cyfrowi tubylcy muzyki Monika Pasiecznik Muzyka Dla młodych kompozytorów punktem odniesienia nie są już tylko Beethoven, Stockhausen i Dante, ale też Beyoncé, noise, metal, Tarantino, Banksy, „Gangnam Style” i filmiki z YouTube'a