Mistrzowie w obliczu zbędności Jakub Majmurek Film Wszystko to już widzieliśmy, pokazane lepiej, ciekawiej, intensywniej – o nowych filmach Nanniego Morettiego, Woody’ego Allena, braci Durdenne i Wima Wendersa
Chłopaki, które nienawidzą kobiet Agnieszka Jakimiak Film Nowy film braci Dardenne – klasyków społecznie zaangażowanego kina, czasem oskarżanych o moralizatorstwo i ckliwy dydaktyzm – ustanawia nieoczywistą perspektywę spojrzenia na religijny fanatyzm i jego związek ze społeczeństwem
Progi przemocy Jakub Wencel Film „Nieznajoma dziewczyna” braci Dardenne zaczyna się jak rasowy thriller, dodajmy: ze społecznym zacięciem. Potem jednak napięcie siada, a koniec jest już ckliwy
Czy czujesz się bezużyteczny? Krzysztof Świrek Film Twórcy „Dwóch dni, jednej nocy” pokazują świat, w którym bezrobocie przestało być problemem wyłącznie ekonomicznym, a stało się problemem duchowym
Strach przed nieistnieniem Rozmowa z braćmi Dardenne Film Nie krytykujemy systemu, nie ilustrujemy walki klas, nie definiujemy też własnych poglądów. Nie o wnioski polityczne nam chodzi, chcemy zwrócić uwagę na zmiany, jakie zachodzą w społeczeństwie – mówią bracia Dardenne
„Chłopiec na rowerze”, reż. Luc Dardenne, Jean-Pierre Dardenne Jakub Socha Film Gdy oglądałem po raz pierwszy „Chłopca na rowerze”, wydał mi się ten film najsłabszym w twórczości braci Dardenne, zbyt mocno zadłużonym w banalnych rozwiązaniach fabularnych i stereotypach. Po drugim pokazie myślę o nim dużo lepiej