Nie wiemy, jak było Rozmowa z Björnem Schmelzerem Muzyka Wykonywanie muzyki średniowiecza nie ma dla mnie absolutnie nic wspólnego z powrotem do korzeni czy jakiegoś niebiańskiego stanu muzyki – rozmowa z Björnem Schmelzerem, założycielem zespołu graindelavoix
Algorytmy nie zgadzają się ze sobą Monika Pasiecznik Muzyka Na MaerzMusik mało jest koncertów, których bohaterami mogliby czuć się kompozytorzy. Berliński festiwal akcentuje doświadczenie muzyki, a nie samą muzykę. Kompozytor jest jedynie instrumentem do wykreowania tego doświadczenia
Poza reżim postępu Monika Pasiecznik Muzyka Tym razem kuratorów berlińskiego festiwalu MaerzMusik interesowało wszystko, co związane z czasem: jego aspekty społeczne, muzyczne, ekonomiczne
MaerzMusik w Berlinie (2): W zakamarkach ludzkiej jaźni Monika Pasiecznik Muzyka Beat Furrer zderza dawne teksty ze współczesnymi, szukając w ten sposób nowych znaczeń. Jego opery są przykładem postdramatycznego traktowania tekstu w teatrze: nielinearnego komponowania opowiadania, nakładania warstwami wielu tekstów, które dają palimpsestową strukturę libretta
MaerzMusik w Berlinie (1): Utopie utracone, utopie odzyskane Monika Pasiecznik Muzyka Dziewiąta edycja berlińskiego festiwalu odbyła się pod hasłem „utraconych utopii”. Festiwal był okazją do zastanowienia się nad trudnym partnerstwem muzyki i polityki