Paprochy w kalejdoskopie Gniewomir Zajączkowski / Szymon Żuchowski Muzyka W warszawskiej inscenizacji „Salome” pod względem muzycznym mieliśmy do czynienia z krokiem naprzód (zwłaszcza orkiestry!), ale pod względem reżyserskim – z wieloma niezrozumiałymi decyzjami
Ciało i głos Salome Malwina Poznaniak Muzyka Trzecia inscenizacja „Salome” w dorobku Marka Weissa – subtelna, a zarazem prowokująca – potwierdza niekończące się możliwości interpretacyjne tej opery
„Elektra” w reż. Williego Deckera Ewelina Godlewska-Byliniak Teatr „Elektra” w reżyserii Williego Deckera to opera monumentalna. Tak monumentalna, że aż śmieszna. Przyjęta konwencja każe śpiewakom wykonywać gesty rodem z teatru XIX-wiecznego
Idealizm jako przypadek kliniczny Monika Pasiecznik Muzyka Opery Richarda Straussa ostatnio często pojawiają się na naszych scenach – wbrew opinii o zbyt wysokich wymaganiach wykonawczych, przekraczających możliwości polskich teatrów
Opera prorodzinna? Monika Pasiecznik Muzyka W „Kobiecie bez cienia” Straussowi i Hofmannstahlowi nie chodziło o banalną politykę prorodzinną, ale o rozdarcie pomiędzy pragnieniem metafizyki i realnością życia