НЕНАВИСТЬ: Крик у лісі Лія Достлєва Україна Вдумлива й нюансована розмова про ненависть у будь-якому разі буде складна й проблематична, з якого боку до неї не підступися. Якщо ж говорити про український контекст і проблему знавіснілої української ненависті до всього російського, побачену умовними західними очима, розплутувати цей клубок доведеться довго
NIENAWIŚĆ: Krzyk w lesie Lia Dostlieva Obyczaje Zniuansowana rozmowa o nienawiści zawsze będzie trudna, bez względu na to, z której strony zaczniemy. Tym bardziej jeśli mowa o kontekście ukraińskim i problemie, jak mówią, „obmierzłej ukraińskiej nienawiści”
Dorota Sajewska, „Pod okupacją mediów” Jan Borowicz Teatr Książka Sajewskiej opowiada o współczesnej kulturze polskiej, widzianej z dość nietypowej dla rodzimego odbiorcy perspektywy – antropologicznego namysłu nad spektaklami społecznymi i władzą mediów
Przemiany Orfeusza Dariusz Czaja Muzyka Jest coś niemal naturalnego i absolutnie logicznego w tym, że narodziny opery – w kształcie, który znamy – wiążą się z mitem Orfeusza. Że to właśnie ta, a nie inna opowieść, stoi u jej początków
ANTROPOLOGIA TEATRU: Candomblé – brazylijskie wudu [2] Maciej Rożalski Teatr Akt opętania tancerza przez bóstwo nie ma nic wspólnego z chaotycznym atakiem konwulsji. To tylko wyobrażenie, które turysta przynosi ze sobą na ceremonię candomblé
ANTROPOLOGIA TEATRU: Candomblé - brazylijskie wudu [1] Maciej Rożalski Teatr W powietrzu czuć napięcie. Exu, herold bogów, błądzi niewidoczny po pomieszczeniu. Rytuał candomblé – brazylijski kuzyn haitańskiego wudu – zaraz się zacznie