Toniemy w mnogości Rozmowa z Łukaszem Pawlakiem Muzyka Wydałem w Requiem Records około 200 albumów – kaset, winyli, CD-rów, płyt CD. Kiedyś sukcesem było skserowanie czegokolwiek czy posiadanie maszyny do pisania. Dziś problemem jest nadmiar
Barykady rosną Krzysztof Stefański Muzyka Na Festiwal Prawykonań wciąż powracają te same powiązane z NOSPR zespoły oraz te same kompozytorskie nazwiska. Co dwa lata modernistycznie zorientowani krytycy podnoszą te same zarzuty. Ale ani tradycjonaliści nie nawrócą się na modernę, ani moderniści na tradycję
Soczewica z jarmużem Gniewomir Zajączkowski / Szymon Żuchowski Muzyka Atrakcji w „Orfeuszu” nie brakuje. Jest czołganie się po scenie, zautomatyzowane, robotyczne machanie rękami, szelest ortalionu, projekcje wideo i „teatr w teatrze”. Efekt jednak nie uzasadnia tych fajerwerków
Sen o operze Monika Pasiecznik Muzyka Projekt „FuturOpera” pokazywany w Warszawskiej Operze Kameralnej już w samej nazwie odwołuje się do awangardy XX wieku. Czy więc faktycznie ujrzeliśmy, jak obiecywał tytuł, kontynuację tej tradycji?
MUZYKA 2.1: Dariusz Przybylski Maria Peryt Muzyka Muzyka Dariusza Przybylskiego jest perwersyjnie przyjemna niczym psychologiczny thriller. Jest jak skondensowana energia, którą kompozytor dozuje, aby w końcu uwolnić ją w jednej gwałtownej kulminacji