MUZYKA 2.1: Ryszard Lubieniecki Jan Topolski Muzyka Jak brzmi free improvisation na portatywie, czyli przenośnych średniowiecznych organach? I jak może się udać utwór oparty na dawnym traktacie muzycznym, recytowanym na magnetofonie? Ryszard Lubieniecki udowadnia, że całkiem nieźle, a to nie wszystkie pola jego aktywności
Flet jest ważny Rafał Wawrzyńczyk Muzyka Utwory na flet miały w XX wieku kluczowe znaczenie dla rozwoju muzyki współczesnej. Ewa Liebchen i Bôłt Records na płycie z muzyką środkowoeuropejskich kompozytorów dopisują do tej historii własny rozdział
Australia, prowincja Polski Monika Pasiecznik Muzyka Płyta Dominika Karskiego ukazała się w serii „New Music in Eastern Europe”, ale z estetyką muzyczną naszej części kontynentu ma niewiele wspólnego. Co wyróżnia twórczość kompozytora na tle muzyki polskiej i wschodnioeuropejskiej? Odpowiedź jest prosta: technika i wyobraźnia
Raczej szeroki ocean Aleksander Nowak/Jan Topolski Muzyka Polemika na temat polskiej muzyki współczesnej po VI edycji Festiwalu Prawykonań
MUZYKA 2.1: Dominik Karski Jan Topolski Muzyka Muzyka wiecznego przepływu – bez początku i końca, wciągająca słuchacza w wiry o różnej prędkości. Fizyczność źródeł dźwięku przykrywa nader emocjonalną narrację