Chocholi taniec Bartosz Żurawiecki Film Izraelski „Fokstrot” pokazuje, jak łatwo można udawać, że się nie widzi, żyć w bańce wypełnionej oficjalną propagandą. Kto jednak wiecznie drąży przeszłość, ten traci z oczu przyszłość. Bańka kręci się w kółko, aż wreszcie pęknie
Wojna nie ma sensu Rozmowa z Samuelem Maozem Film Po projekcji „Libanu” w Izraelu pewna kobieta oświadczyła przed całą salą, że o ile do tej pory nie wahała się, aby posłać synów na wojnę, to mój film skłonił ją do zmiany priorytetów
Światło na obraz Błażej Hrapkowicz Film Festiwal Plus Camerimage jest Hydrą z wieloma głowami – żadnej nie sposób uciąć, gdyż każda stanowi o wyjątkowości przedsięwzięcia
Trzecie kino Jakub Majmurek Film Festiwalowe Filmy Świata Ale kino! dzieli estetyka, wzorce gatunkowe. Powraca w nich natomiast grupa problemów: życie w rzeczywistości slumsu, problemy migracji, nędzy i nierówności społecznych, wreszcie przemoc
Wściekłe psy pamięci Iwona Kurz Film W filmie „Walc z Baszirem” Folmana tym, co ściga człowieka, jest jego własna (nie)świadomość; w niej bowiem grasują psy. I nie jest to tylko metafora