Pragnienie miłości Iwona Kurz Film „IO” Jerzego Skolimowskiego demonstruje trudności związane z dzieleniem wspólnego obrazu ze zwierzęciem, a chodzi przecież ostatecznie o kwestię dzielenia wspólnego świata
Jak osioł Michał Walkiewicz Film Plakat tegorocznej edycji festiwalu w Cannes nawiązywał do filmu „Truman Show”, a cała impreza przypominała gigantyczne symulakrum
Skolimowski Jakub Socha Film Jerzy Skolimowski został laureatem Złotego Lwa za całokształt twórczości na festiwalu w Wenecji. Jednak reżyser nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Nie stylizuje się na mędrca, idzie swoją drogą
Czego nie widać Darek Arest Film Sugestie, aluzje, przemilczenia – Jerzy Skolimowski robi w „11 minutach” wiele, by niczego nie powiedzieć. I, niestety, udaje mu się to znakomicie
„Essential Killing” Jerzego Skolimowskiego Tomasz Sawczuk Film Skolimowski odżegnuje się od dokumetalizowania konkretnego przypadku i, jak twierdzi, ucieka przy pomocy „Essential Killing” w świat przypowieści, czy też baśni
W biegu – bohaterowie Jerzego Skolimowskiego Krzysztof Świrek Film Bohater „Essential Killing” jest już zawsze w pędzie, a jego niezrozumienie sytuacji i miejsca, w którym się znalazł, odpowiada gwałtowności jego działań
„Wschodnie obietnice”, reż. David Cronenberg Michał Oleszczyk Film Scenariusz Knighta był tekstem napisanym przez utalentowanego społecznika; pod ręką Cronenberga zamienił się w dzieło wybitnego artysty