Pluskwa, czyli konformizm Joanna Krakowska Teatr „Pluskwa” Konrada Swinarskiego w jakimś sensie była strzałem w dziesiątkę. Dobrze pamiętać, że to właśnie Swinarski jako jeden z pierwszych zdefiniował w niej epokę konformistów i kompromisów
Raut na odstrojenie Joanna Jopek Teatr W „Geniuszu w golfie” Szczawińska i Jakimiak odważnie wchodzą w lukę między wyobrażonym „było” a równie niepewnym „jest”. Niczego na sztandarach, żadnej bezpośredniej strategii krytycznej
Egzorcyzmowanie legendy Rozmowa z Weroniką Szczawińską Teatr Nie zajmuję się czyimś realnym życiem: to byłaby gruba przesada, nadużycie i nietakt. Mnie zajmuje praca na wyobrażeniach, społecznym imaginarium, kulturowych formach
Drogą do wolności jest konflikt Rozmowa z Oliverem Frljiciem Teatr „Mój teatr zawsze będzie kontestował normy społeczne, więc zgodnie z logiką kierownictwa Starego Teatru zawsze powinien być zakazany”, mówi reżyser po odwołaniu jego spektaklu w Krakowie
Taki teatr, jaki robił Swinarski Joanna Targoń Teatr W Starym Teatrze w Krakowie zdumiało mnie żądanie przez protestujących „takiego teatru, jaki robił Swinarski”. W końcu to reżyser, który pokalał egzemplarz świętych „Dziadów” notatkami po niemiecku
RÓŻEWICZ: Gdyby Pan „Kartotekę” robił Paweł Płoski Teatr Telewizyjną „Kartotekę” niemal jednogłośnie uznano za wydarzenie – reżyserię za znakomitą, rolę Łomnickiego za kreację. Sporo pozytywnych komentarzy wywołały dokrętki w plenerze. Premiera nowego wydawnictwa DVD „Teatr. Różewicz”
Teatr potrzebuje upiorów Rozmowa z Małgorzatą Dziewulską Teatr Fascynuje mnie negatywna obecność, sceniczny potwór wymykający się konwencjom. W „Dziadach” Mickiewicza Upiór w żaden sposób nie daje się ucukrować
Instrumentarium Grzegorzewskiego Małgorzata Dziewulska Teatr Jego nonszalancja wywoływała u niektórych stres, a nawet irytację. Osiem lat temu zmarł Jerzy Grzegorzewski