Kamera, siekiera Piotr Morawski Teatr „Kino moralnego niepokoju” Borczucha jest myślowo szlachetnie vintage’owe. Snująca się dramaturgia Śpiewaka może wciągać lub drażnić. Sam spektakl skutecznie uchyla się jednak od pytań o współczesność, rekonstruując strategie niemocy
Kieślowski konkretny Jakub Majmurek Film „Po śmierci Kieślowskiego polskie kino wypadło z najbardziej widocznych kanałów światowego obiegu festiwalowego, dopiero od niedawna powoli do niego wraca” – ruszył maraton Kieślowskiego w NINATECE
Plemię o oczach wpatrzonych w niebo Anka Herbut Teatr Podstawny dokumentuje w „Opowieściach plemiennych” moment, w którym okazuje się, że wszystko miało się udać, ale nic się nie udało. Wolność zewnętrzna wprawdzie została osiągnięta, ale wewnętrzna jeszcze nie
FLANEUR KULTURALNY: Franciszek Dzida Rozmowa z Franciszkiem Dzidą Film Flaneur jedzie do Chybia na spotkanie z Franciszkiem Dzidą – legendą polskiego filmu amatorskiego, pierwowzorem Filipa Mosza z „Amatora” Kieślowskiego
„Trzy kolory” Simonsa Joanna Wichowska Teatr Symetria, porządek, precyzja i redukcja. Ten poukładany, mocno umowny świat bywa jednak w przedstawieniu Simonsa zaskakująco nieprzewidywalny