Przekleństwa męskości Jakub Bożek Muzyka Weeknd czegoś pragnie, ale równocześnie przed czymś ucieka. Gonią go wyrzuty sumienia, ograniczenia gatunku, z którym się kojarzy, i rola umęczonego toksycznego samca
Ostatnie dni disco Aleksander Borszowski Media Odważne deformacje historii, zabawy językowe i szczypta weird fiction posłużyły, by w „Disco Elysium” zaprezentować nową, osobistą interpretację współczesności, w której wszyscy łakną wizji piękniejszego jutra, ale nikt nie jest w stanie jej zaoferować
Tym samym autobusem Rozmowa z Stevenem Hadleyem Obyczaje Dotychczasowy model polegał na tym, że Szostakowicz i Czajkowski są dobrzy dla ciebie. Masz ich słuchać, żeby stać się lepszym człowiekiem. Nie mam nic przeciwko operze. Ale kultura nie jest wystarczająco demokratyczna
Śmierć kogniwojażera Agata Tomaszewska Muzyka Zmarły rok temu Mark Fisher był jednym z najważniejszych teoretyków kultury doby internetu. Odgrywał rolę drogowskazu – wyznaczał nowe kierunki myślenia i inspirował młode pokolenie badaczy i fascynatów kultury
Mroczna ekologia Piotr Tkacz-Bielewicz Muzyka Festiwal Unsound przyzwyczaił do podnoszenia poprzeczki, nie tylko jeśli chodzi o treść, ale i o samą ramę tematyczną. Tegoroczne hasło przewodnie, „Flower Power”, dawało naprawdę duże pole do popisu, ale z jakiegoś powodu w ogóle na nie nie wkroczono
Prześniony festiwal Piotr Kowalczyk Muzyka Ciekawie obserwowało się tegoroczną ucieczkę Unsoundu przed rutyną festiwalu muzycznego. „The Dream” to nie tylko komentarz na temat festiwalizacji kultury, ale też historia wschodnioeuropejskich peryferii i szukanie zapomnianych wątków muzyki elektronicznej
Śniła mi się polityka Karolina Plinta Sztuka Postawmy sprawę jasno: uważam, że nie ma nic przyjemniejszego niż typowa sztuka współczesna. Za przykład weźmy wystawę Evy Kotátkovej „Fazy snu” w Muzeum Współczesnym we Wrocławiu