Coś się rodzi Adam Suprynowicz Muzyka „Madrigal Opera” Philipa Glassa pozbawiona jest libretta. Jest muzyka, śpiew na samogłoskach, madrygałowy chórek, treści teatralnej jednak brak. Trzeba ją dopiero wygenerować. Czyja wyobraźnia teatralna mogłaby współgrać z takim zadaniem lepiej niż Krzysztofa Garbaczewskiego?
Glass w Amsterdamie i Madrycie Stanisław Suchora Muzyka Premiera „Einstein on the Beach” w reż. Roberta Wilsona w Amsterdamie, prapremiera opery o Walcie Disneyu w reż. Phelima McDermotta w Madrycie. Rok Philipa Glassa?
Festiwal Kody w Lublinie Monika Rokicka Muzyka Lubelskie „Kody” to tydzień koncertów, spektakli multimedialnych i pokazów filmowych, a także spotkań w klubie festiwalowym z wieloma zaproszonymi gośćmi i artystami, którzy w swobodnej atmosferze opowiadali o swoich pasjach, inspiracjach i pomysłach
Nieznośny ciężar bycia Ewelina Godlewska-Byliniak Teatr W inscenizacji „Zagłady domu Usherów” Glassa Barbara Wysocka nieustannie balansuje na granicy między rozumem i nie-rozumem, jawą i snem, między faktem i zmyśleniem, przekraczając co rusz te opozycje