Widmowa polifonia Katarzyna Niedurny Teatr W „Czekając na Godota” w reżyserii Michała Borczucha teatr jako medium wygrywa, na przekór wszystkim zmurszałym konwencjom, pustym gestom i ograniczeniom. A może właśnie dzięki nim?
Four [?] for (!) Beckett [?] Adam Wiedemann Muzyka Jest w Warszawie moda na organizowanie koncertów w obiektach typu niefilharmonijnego. Elementem znaczącym takich wydarzeń stają się zła akustyka i dźwięki wydawane przez sam obiekt. TR ma np. skrzypiące krzesła
NUDA: Człowiek, który się budzi Aldona Kopkiewicz Literatura W cichym wyjściu melancholika ze świata niektórzy dostrzegają potencjał krytyczny, nic jednak światu po znudzonych obserwatorach. Ważna staje się dopiero praca w samym tworzywie: gest artystyczny, który odbija się od ściany dzięki sięgnięciu po coś, co ścianą nie jest
Lupa pod mikroskopem Alicja Rosé Teatr W „Końcówce” Beckett mówi o ogromnej potrzebie miłości, ale miłości niezaspokojonej. W hiszpańskiej inscenizacji tego dramatu Lupa pokazał, jak przekazujemy sobie jej brak
Lupa w Madrycie. Reakcje hiszpańskiej prasy Alicja Rosé Teatr Premiera „Końcówki” Becketta, przygotowana w Madrycie przez Krystiana Lupę, odbiła się szerokim echem w hiszpańskiej prasie. Recenzenci chwalą grę aktorów i wyczucie reżysera. Mniej zachwyceni są samą inscenizacją
3 x B Agnieszka Daniłowicz-Grudzińska Sztuka W ogromnej hali Grand Palais Christian Boltanski pokazuje instalację „Osoby”. Pierwsze wrażenie: koszary? kolonie letnie? tymczasowy obóz dla ofiar jakiejś strasznej katastrofy?
Mistrzowie: oto jest pytanie Joanna Wichowska Teatr Z mistrzami chciałoby się jeśli nie kłócić, to przynajmniej rozmawiać. W pokazanych we Wrocławiu spektaklach Brook, Schechner i Suzuki rozmawiać z nami nie chcą