Muzyka na zgliszczach Krzysztof Marciniak Muzyka Mam wątpliwości, czy w świecie katastrofy klimatycznej muzyka eksperymentalna pozbawiona wyraźnej funkcji społecznej będzie jeszcze komukolwiek potrzebna – relacja z tegorocznej odsłony Sanatorium Dźwięku
Populizmy nowej muzyki Wioleta Żochowska Muzyka Scena muzyki współczesnej w dużym stopniu przypomina to, co dzieje się w krajowej polityce. Dominują ścierające się „prawica” i „lewica”, każda traktująca słuchaczy jak potencjalnych wyborców
Rękodzieło i performans Jan Topolski Muzyka Choć piąty turnus Sanatorium Dźwięku w Sokołowsku mógł się w ogóle nie odbyć, oszołomił bogactwem programu i porządnej roboty
Upadek, nie zmierzch Michał Libera / Daniel Muzyczuk Muzyka Nie obwieszczaliśmy końca epoki nagrań, lecz pytaliśmy: czy na pewno jej chcemy? Kuratorzy festiwalu Sanatorium Dźwięku w Sokołowsku odpowiadają Adamowi Wiedemannowi i Rafałowi Wawrzyńczykowi
Zmierzch nagrań? Adam Wiedemann / Rafał Wawrzyńczyk Muzyka Utopia powrotu do „czasu bez nagrań” tylko z pozoru wygląda na niewinny eskapizm, w istocie jest niestety podszyta elitaryzmem: dostęp do muzyki zyskuje w niej garstka wybranych – poeci dialogują na temat tegorocznego Sanatorium Dźwięku w Sokołowsku
Czy słyszysz dobrze? Piotr Kowalczyk Muzyka Żeby „poprawnie odbierać” muzykę eksperymentalną, nie musimy dokładnie rozumieć zdarzeń muzycznych, których jesteśmy świadkami. Dlatego podobało mi się to, że nad festiwalem Sanatorium Dźwięku w Sokołowsku unosiła się momentami aura błogosławionej ignorancji
Szaleństwo Rozmowa z Bożenną Biskupską i Zuzanną Fogtt Sztuka Chcemy stworzyć w Sokołowsku coś na kształt kolonii artystycznej. Staramy się budować jasny komunikat, że to jest miasto kultury, w którym artyści będą mieli fantastyczne warunki do pracy twórczej. Już teraz kupują mieszkania i się tu sprowadzają