Wyspy Rafał Wawrzyńczyk Muzyka Widowisko „Wyspa szalonych” Pierre'a Jodlowskiego nie ma obecnie szans choćby na cień popularności, jaką ponad 100 lat temu zyskał obraz „Wyspa umarłych” Böcklina. XXI-wieczna muzyka skazana jest na trud organizowania sobie znaczenia na własną rękę
Wielkie marzenie Monika Pasiecznik Muzyka Niedawne amsterdamskie wykonanie obszernych fragmentów „Licht”, monumentalnego dzieła Karlheinza Stockhausena, brzmiało wprost oszałamiająco. Wraz z upływem czasu jego muzyka szlachetnieje, by nie rzec: klasycznieje, przechodząc z awangardy do szeroko pojętego kanonu kultury XX stulecia
Tygiel form Monika Pasiecznik Muzyka W książce „Zdobywcy scen akustycznych” Lukáš Jiřička pokazuje, jak cienka jest granica między muzyką, teatrem, sztukami wizualnymi. Jak płynna jest rola kompozytora, dramaturga i reżysera
UWAŻNOŚĆ: Fraktale, spektra, modele Jan Topolski Muzyka Pozornie niezwykle naukowa i skomplikowana, muzyka spektralna emanuje prostym, podstawowym rodzajem piękna. Pięknem natury? To ryzykowna hipoteza
Warszawska Jesień 2009 Festiwal Krytyków Muzyka W dniach 18-26 września odbył się festiwal Warszawska Jesień. dwutygodnik.com znów słuchał muzyki – oto podsumowania Moniki Pasiecznik, Ewy Szczecińskiej i Jana Topolskiego