Czuję ulgę Rozmowa z Tomaszem Koniecznym Muzyka Zrobiłem wszystko, żeby nie śpiewać, a zostałem śpiewakiem. Więc tak chyba musiało być. Nie wierzę w przypadki – rozmowa z pierwszym Polakiem, który wystąpi na festiwalu wagnerowskim w Bayreuth
Wagner i Żydzi Maciej Kucharski Muzyka Na wystawie „Uciszone głosy” prezentowanych jest kilkadziesiąt biogramów muzyków, którzy ze względu na swoje żydowskie pochodzenie nie zostali zatrudnieni w teatrze na Zielonym Wzgórzu
Ryszard Wagner: trzy portrety Dorota Krzywicka-Kaindel Muzyka Z takim samym zapałem angażował się w rewolucyjne zamieszki uliczne, co w bijatyki knajpiane. Mimo ledwie 1,66 m wzrostu i drobnej budowy. 22 maja minęła 200. rocznica urodzin Ryszarda Wagnera
Aktor, który dorósł do Wagnera Rozmowa z Tomaszem Koniecznym Muzyka Kiedy związałem się z teatrem w Mannheim, wpadłem w sidła stabilizacji. Śpiewałem duże role i nie bardzo chciało mi się jeździć na przesłuchania. To zmieniło się, gdy przyszły propozycje z Wiednia. Przyszłość wciąż przede mną
„Pierścień Nibelunga” w Paryżu Stanisław Suchora Muzyka Opéra de Paris zaliczyła kolejną w tym sezonie reżyserską wpadkę, co jest bolesne tym bardziej, że chodzi tu o tak prestiżowy cykl, na którego powtórkę trzeba będzie czekać latami
„Parsifal” według Castellucciego Stanisław Suchora Muzyka W królewskim teatrze La Monnaie odbyła się premiera „Parsifala”. Dla dyrygenta Hartmunda Haenchena repertuar Wagnera stanowi centrum zainteresowań. Włoski reżyser Romeo Castellucci z teatrem operowym niewiele miał do czynienia
OPERA NA EKRANIE: Tristan Marthalera Tomasz Cyz Muzyka Nikt nie powinien zarzucić Christophowi Marthalerowi, że inscenizując Wagnera w Bayreuth, robi coś wbrew muzyce. Że nie słucha, nie słyszy muzyki. Przecież tu nic nie dzieje się bez jej zgody. Nic
„Tristan” w chor. Krzysztofa Pastora Piotr Matwiejczuk Muzyka Premiery „Tristana” nie mogę uznać za nieudaną. Od samego początku uwierała mnie nieprzystawalność ekspresji ruchowej do muzyki Wagnera