Syreny wracają jak seriale Jan Topolski Muzyka Kolejny Auksodrone w Tychach, kolejny muzyczny dramat Alka Nowaka i Szczepana Twardocha. Kultura lubi powtórki, powtórki lubią syreny. Co nam dziś śpiewają?
Kwadrat magiczny Jan Topolski Muzyka Opera „Drach” Aleksandra Nowaka na podstawie libretta Szczepana Twardocha łączy w zaskakującej syntezie barok z ekspresjonizmem i Śląsk z Indiami. Kompozytor buduje nią pozycję najwybitniejszego po Krzysztofie Pendereckim polskiego twórcy opery współczesnej
NOWE OTWARCIE: Jesteśmy kosmitami Rozmowa z Aleksandrem Nowakiem Muzyka „Ciągle wierzę w potencjał tradycyjnych instrumentów, moc samych dźwięków i relacji między nimi” – 29 maja w czasie otwarcia nowego budynku NInA po raz pierwszy usłyszymy utwór Aleksandra Nowaka „NANINANA”
Raczej szeroki ocean Aleksander Nowak/Jan Topolski Muzyka Polemika na temat polskiej muzyki współczesnej po VI edycji Festiwalu Prawykonań
2018: Opera kosmiczna Adam Suprynowicz Muzyka Nowa, pełnowymiarowa opera na polskiej scenie to ciągle rzadkość. „Space Opera” Aleksandra Nowaka to utwór z dużym potencjałem: znakomity w warstwie muzycznej, ciekawy literacko, ale niedopracowany scenicznie
Sacrum Profanum 2012: sercem, uchem, szkiełkiem i okiem Maciej Jabłoński Muzyka Czy istnieje wspólna kategoria łącząca estetykę zaprezentowanych na festiwalu twórców? Chyba nie. Każdy z nich inaczej dąży do wykształcenia własnego idiomu stylistycznego, usiłując odnaleźć swoje miejsce w świecie
MUZYKA 2.1: Aleksander Nowak Andrzej Chłopecki Muzyka Charakterystyczną cechą i znakiem szczególnym przynajmniej kilku znaczących utworów kompozytora Aleksandra Nowaka jest swoiste „życiopisanie”
Polska opera współczesna Ewa Szczecińska Muzyka W Polsce muzyków posługujących się swobodnie współczesnym muzyczno-teatralnym językiem jest niewielu, tym bardziej godne podziwu są ostatnie premiery w Operze Narodowej dzieł Xenakisa, Zubel czy Nowaka