Co ludzie powiedzą Rozmowa z Karoliną Sofulak Muzyka Opery Brittena są jedną wielką medytacją na temat napięcia pomiędzy wrażliwą jednostką a zakłamanym społeczeństwem. „Albert Herring” to także Bildungsopera, opowieść o dorastaniu, o odkrywaniu samego siebie, o podróży wewnętrznej
W kleszczach dźwięku Gniewomir Zajączkowski / Szymon Żuchowski Muzyka Wprowadzenie „Dokręcania śruby” Brittena do repertuaru niewielkiej opery to pomysł ambitny i w dużej mierze zwieńczony powodzeniem. Może nie były to kleszcze lęku, ale w jakiejś mierze kleszcze dźwięku, które były w stanie skupić i utrzymać uwagę słuchaczy
Cielesność muzyki Rozmowa z Ianem Bostridgem Muzyka Zdecydowanie łatwiej jest mi opublikować książkę teraz, kiedy jestem śpiewakiem, niż wcześniej, kiedy byłem naukowcem, bo ludzi zaskakuje już to, że potrafię pisać
Bostridge śpiewa Lutosławskiego i Brittena Karolina Kolinek Muzyka Ian Bostridge niewątpliwie odnalazł klucz do muzyki Brittena i Lutosławskiego. Jego interpretacja była świadectwem totalnego zaangażowania się w treść i charakter utworu
Britten na Pradze Jacek Marczyński Muzyka Na świecie Benjamin Britten od dawna stał się klasykiem opery, u nas to co najwyżej kompozytor scen offowych
Ornament Adam Wiedemann Muzyka „Transkrypcje” Michała Bristigera wzbudzają w nas to samo, co w jej autorze dwie ostatnie symfonie Lutosławskiego: „podziw zmieszany z onieśmieleniem”. Jej grubość „potęguje nasze uznanie”, jednocześnie „żąda od nas ponowienia naszego doświadczenia”