Romeo i festiwal Paweł Soszyński Teatr Przedstawienia coraz częściej produkowane są przez zamożne festiwale. Z jednej strony festiwale zaczynają pełnić rolę wytwórni, z drugiej – przemysłem staje się sam teatr
Wewnętrzna wojna Anna Diduch Teatr Gdyby chcieć opisać działalność Forced Entertainment jednym słowem, byłyby to emocje. „Ty umrzesz w wypadku samochodowym!”, „Ty umrzesz na raka!” – krzyczą do widzów w jednym ze swoich przedstawień
Radio Islam w Awinionie Marta Bryś Teatr Trudno ocenić, czy Kaegi świadomie pozbawił „Radio Muezin” politycznego kontekstu. Skrzętne ukrywanie własnych poglądów zdaje się jedynym manifestem reżysera
„(A)pollonia” w Awinionie Marta Lutostańska Teatr Polskie aktorstwo jest we Francji lubiane i cenione zarówno przez publiczność, jak i krytykę, ale po „(A)pollonii” nastąpiła prawdziwa kulminacja zachwytów