Bárbara Lennie – boisz się ją spotkać Adam Kruk Film „Time’s up” – mówi Lennie niemal w każdym swoim filmie: czas nadużyć się skończył, pora wyrównać rachunki. Jej postaci uosabiają walkę z takimi czy innymi „dziadersami” próbującymi objaśniać świat tym, którzy znają go dużo lepiej
Bajka socjalistyczna Adam Kruk Film W „Pechowych szczęściarzach” strażnikami złej sprawy są nie tylko bankierzy, szefowie, rozmaici cwaniacy, ale też samo państwo nieustannie robiące nas w konia. Państwo, które w jednej chwili – i jest to przekaz w sam raz na czas pandemii – potrafi sfrajerzyć swoich obywateli
Matka ognia Rozmowa z Albertiną Carri Film Ważne jest, by przesuwać dyskusję z rejonów łóżka w stronę salonu i pytać, kto może w nim zasiadać i kto rości sobie prawo, by o tym decydować – mówi głośna argentyńska reżyserka, której retrospektywa twórczości odbyła się w trakcie tegorocznych Nowych Horyzontów
Historia straciła impet Weronika Murek Film Paradoks „Zamy” polega na tym, że chociaż traktuje o przeszłości, nie jest to film o pamięci, ale o wyobraźni, która zastępuje to, co nie zostało zapamiętane
Satysfakcja gwarantowana Bartosz Żurawiecki Film „Dzikie historie” zaspokajają nieodpartą żądzę odwetu na tych, którzy nas skrzywdzili lub po prostu wpienili
Kiedyś byłam lalką… Bartosz Żurawiecki Film „Anioł śmierci” ugina się pod ciężarem faktów, znaczeń i kontekstów. Znaczące jest tu wszystko, łącznie z imionami bohaterek. W efekcie film nie tyle pęka, ile rozjeżdża się w różne strony