Terror wspólnoty Agnieszka Jakimiak Film „Kąpiel diabła” to paciorkowa robota. Precyzyjna i dopracowana konstelacja realistycznych szczegółów buduje napięcie i tworzy wrażenie niesamowitości
Przesuń się Jakub Socha Film Akcja rozgrywa się w Rimini, słynnym włoskim kurorcie, gdzie urodził się Fellini. Jednak u Seidla nie będzie nic z Felliniego
Małe gryzonie Jakub Socha Film Seidl nie wartościuje ludzkich obsesji, nie mówi, że sado-maso jest gorsze, a picie piwa lepsze
Cnota nihilizmu Jakub Majmurek Film Trylogia Seidla zabiera nas nad linię nihilistycznego przełomu, wskazuje na pracę, jaką musimy wykonać w dzisiejszym świecie, ostatecznie wychodzącym ze starego porządku
Odchudzanie w Austrii Jakub Socha Film W tym świecie musi dojść do tragedii, zaraz ktoś wyrwie ten świat z otumanienia – to w końcu jest Austria. Tego typu oczekiwania towarzyszą podczas oglądania „Raju: nadziei”, Seidl sprytnie sobie z tymi oczekiwaniami pogrywa
Słodki raj niewiary Darek Arest Film Filmy „rajskiej trylogii” to w zasadzie ponure i złośliwe komedie. U Ulricha Seidla naturalizm miesza się z kreskówką, a Wielki Bóg musi zmieścić się między meblościanką a keyboardem
Potworność. O Michaelu Hanekem Iwona Kurz Film Haneke stale przypomina o tym, co podskórnie pulsuje w rzeczywistości, w każdej chwili mogąc się ujawnić, co zaciera granice między tu a tam, wnętrzem i zewnętrzem – i dlatego jest niesamowite
„Lourdes”, reż. Jessika Hausner Błażej Hrapkowicz Film Film „Lourdes” pokazuje słynne sanktuarium jako miejsce, gdzie ścierają się paradoksy religii, która jest jednocześnie biznesem, dewocją, wyrazem lęku i nadziei oraz – niestety – ideologią mętnie tłumaczącą nierówność prawem naturalnym