Jasny snop światła Igor Kierkosz Film Edward Yang intensywnie rozświetla punkciki i z premedytacją przyciemnia konkretne fragmenty kadrów. Po śladzie świetlnym da się dojść do sedna tego kina – retrospektywę filmów Yanga można oglądać na festiwalu Pięć Smaków
Hou Hsiao-hsien: na marginesach kadru Jagoda Murczyńska Film Hou Hsiao-hsien, jeden z najważniejszych twórców tajwańskiej Nowej Fali, we wchodzącej właśnie na ekrany polskich kin „Zabójczyni” zdaje się wykraczać daleko poza swoją dotychczasową poetykę, biorąc na warsztat klasyczne kino sztuk walki
Śnienie codzienne. Lekcja pierwsza Iwona Kurz Film Nie nazwałabym godzinnego seansu z Tsai Ming-liangiem wyłącznie usypiającym czy wyłączającym – wręcz przeciwnie: to starannie zaplanowane ćwiczenie z patrzenia
„Rainbow Collection” Michał Oleszczyk Film Ciekawa rzecz z tym ekranowym homoseksualizmem w Polsce. Dystrybutorzy robią, co mogą, żeby nie zwracać nań uwagi (plakat „Samotnego mężczyzny” Toma Forda obiecywał historię wielkiej miłości – i pokazywał Julianne Moore robiącą maślane oczy do Colina Firtha). Sam język polski zdaje się być w zmowie z homofobami
Kwiat w lustrze Rozmowa z Tsai Ming-Liangiem Film Cały czas kręcę filmy z tym samym aktorem. Stało się to wręcz rodzajem mojej broni przeciwko temu przerażającemu molochowi, jakim jest społeczeństwo