HISTORIE LUDOWE: Przeciw podróżowaniu Małgorzata Sadowska Obyczaje Ledwie tu przyjechałam, a już groziło mi ugrzęźnięcie w średnim mieście, które dopiero co wydawało mi się miastem bardzo dużym. Znów trzeba było wsiąść do pociągu, najlepiej pospiesznego, koniecznie do Warszawy
Powrót Królikiewicza Jakub Socha Film „Sąsiady” Królikiewicza to fantastyczny film: hipnotyczny, opowiedziany przy użyciu awangardowych środków, rozegrany w rytmie niewesołych ballad, które śpiewa Marek Dyjak
Program Królikiewicza Krzysztof Świrek Film Sądy Królikiewicza upominają się o dostrzeżenie właściwych stawek twórczości; widzą w kulturze nie tyle rodzaj luksusu, ile budulec, z którego powstaje człowiek jako istota świadoma swojej historii i celów
Królikiewicz– artysta jako zbawiciel i bandyta Iwona Kurz Film Królikiewicz przypomina polskiemu kinu i polskiej kulturze o jej komponencie plebejskim, któremu twarz nadał w jego twórczości Franciszek Trzeciak. Jednocześnie, nie do końca chyba intencjonalnie, odsłania jej komponent mroczny, „bandycki”
Królikiewicz: na wylot Łukasz Maciejewski Film Grzegorz Królikiewicz jest reżyserem politycznym w tym sensie, że zawsze, z pasją, na granicy furii, bada zniewolenie: przez społeczeństwo, partię, rodzinę, religię. Państwo to system zamknięty, jednostka jest jego wykastrowanym więźniem