Głupie ciało Paweł Soszyński Teatr Dawno już nie widziałem realizacji, która – tak jak „Ożenek” Wyrypajewa – używa sobie na cielesności, spłaszcza ją i kpi z jej fałszywie tematyzowanej głupoty
„Ufo. Kontakt”, reż. Iwan Wyrypajew Dorota Kowalkowska Teatr Spektakl „Ufo. Kontakt” to zachęta do medytacji, ale jego formuła nie jest zachęcająca. Wypełniona diagnozami o złym Zachodzie i atomizującym się społeczeństwie, odstrasza kamuflowanym mentorstwem
„Iluzje” Wyrypajewa w Krakowie Marta Bryś Teatr „Iluzje” Wyrypajewa z pewnością dobrze się czyta. Autor tekstu postanowił jednak wyreżyserować go na scenie Starego Teatru. Niestety, bez powodzenia
Fuga Wyrypajewa Julia Holewińska Teatr Najnowszy spektakl Iwana Wyrypajewa, „Taniec Delhi” to siedem pozornie osobnych przedstawień, połączonych jednym, powracającym niczym w muzycznej fudze, tematem – tańcem
Toposy z wąsami Łukasz Maciejewski Film Wyrypajew miesza w głowach. W jego spektaklach pojawiają się zwyrodnialcy i obłąkani, Bóg, szatan i cała reszta. W filmach był konserwatywnym spadkobiercą Szołochowa, wciągał koks i dyktował neodekalog
Moskwa-Gruszki Agata Diduszko-Zyglewska Teatr Komu są bliscy Jerofiejew, Erenburg czy Limonow, ten powinien zobaczyć „Lipiec” Wyrypajewa, a kto do tego żywi ciepłe uczucia do Patricka Süskinda, ten „Lipiec” zobaczyć musi!