Ósme kino Rozmowa z Józefem Robakowskim Film Cieszyliśmy, kiedy na naszych filmach gwizdano. A jak klaskano, to się niepokoiliśmy, że są za mało radykalne. Chodziło nam o niezależność od socjalistycznej kinematografii i decydentów, którzy mogli każdy niewygodny film rozbroić
Robić sztukę po swojemu Aleksandra Hirszfeld Film W myśleniu o sztuce towarzyszyła Robakowskiemu zawsze idea mocy. Entuzjazm energetyczny rozsadza i w(y)lewa się w formę. To czysta moc pomnożona
Ej ty, z tą kamerą! Iwo Zmyślony Sztuka Przeglądamy archiwa Galerii Wymiany, podczas gdy muchy atakują nietknięte ciastka. Moją uwagę przykuwa „Ćwiczenie na dwie ręce” – Robakowski w triumfalnym geście wyciąga kamery do góry, niczym rewolwerowiec po celnie oddanym strzale
Józef Robakowski: przestrzenie dialogu Iwo Zmyślony Sztuka Najpierw tytuł wystawy: „Józef Robakowski”. Lakoniczny, prawda? W środku ma się wrażenie, że do tego chybiony. Tematem nie jest tu w żadnym razie ekspansywne ego artysty. Tematem jest właśnie ego wycofane: dialog, synergia, kreatywna współpraca
Widok kina absolutnego Aleksandra Hirszfeld Film Przyszłość kina to kino interaktywne, redukujące autora do roli jednego z kontekstów interpretacyjnych – do takiego wniosku skłania pierwszy „WRO Media Art Reader”
W wielości siła A. Patsch Sztuka Sztuka wideo jest medium eksperymentującym z różnymi sposobami kreowania (re)prezentacji. Kolejny atak video● niebawem w warszawskiej Galerii Studio