Było we mnie życie Chantal Akerman Film Ktoś mi jednak powiedział kiedy kręcisz filmy wkładasz w nie całą siebie. Nie wiedziałam tego bo nie znałam siebie, a już na pewno nie znałam swojej strony wszystko albo nic
300: Omieść, objąć, lustrować Małgorzata Sadowska Film Kobiece, czyli jakie? Kobiece, czyli czyje? Czy każde spojrzenie kobiety jest „kobiecym spojrzeniem”? Czy mężczyźni też mogą uprawiać female gaze?
Ordery na poplamionych sukniach Rozmowa z Anną Misiak Film W filmach dokumentalnych, które znalazłam w archiwach, zobaczyłam takie same kobiety, jakie pamiętałam z dzieciństwa – zmęczone, a tym samym pełne energii, pracujące zawodowo przez osiem godzin dziennie, ale też oddane swoim domom – mówi autorka strony „Women & Film under Communism”
Silna kobieta Rozmowa z Margarethe von Trotta Film Jechałam kiedyś w Monachium taksówką, jej kierowca po pewnym czasie mnie rozpoznał, a jak już rozpoznał, to kazał wysiąść: „Przez pani filmy moja żona chce się rozwieść!”
Oszukana Wanda Jakubowska Monika Talarczyk Film W kontekście dorobku Wandy Jakubowskiej biograficzna teza Stanisława Brzozowskiego brzmi więcej niż przekonująco: „Co nie jest biografią – nie jest w ogóle”
Herstoria polskiego kina Błażej Hrapkowicz Film W „Białym mazurze” Moniki Talarczyk-Gubały kino kobiet to kino mniejszości oraz sprzeciwu wobec hegemonicznych narracji i estetyk
Solidarność kobiet? Monika Talarczyk Film Barbara Sass, jedna z najważniejszych polskich reżyserek filmowych, doczekała się wreszcie swojej monografii. Prezentujemy jej fragment
Kino kobiet Rozmowa z Małgorzatą Radkiewicz Film Jeśli przyjąć, że herezja jest wyjściem poza ogólnie przyjętą normę, regułę, które na obszarze kina mają bardzo represyjny charakter, to tak – kino kobiet jest rodzajem herezji