Oj, dana, dana, nie ma Szatana Bartosz Żurawiecki Film Przesłanie „Eteru” nie zostawia żadnych wątpliwości. Arogancji naukowców, zbrodniom nauki, wynoszeniu rozumu na poziom absolutu przeciwstawia Zanussi… nie, nawet nie wiarę, ale po prostu religię
Oblężona twierdza Zanussiego Jakub Socha Film Zanussi stracił kontakt z rzeczywistością, swoją wiedzę o niej opiera już chyba tylko na plotkach, z których konstruuje pełne uproszczeń obrazy, niekiedy tak kuriozalne, że aż zawstydzające
Edward Żebrowski: Ciało jest zakładnikiem idei Bartosz Żurawiecki Film W filmach Żebrowskiego mamy nie tyle żywych ludzi, co reprezentowane przez nich postawy. To one wchodzą ze sobą w dialog, w spór, ale z góry wiadomo, która z nich jest moralnie słuszna, a która wręcz przeciwnie
Watykan dream Bartosz Staszczyszyn Film Filmowcy kurczowo trzymają się wydeptanych ścieżek i – nierzadko cynicznie – odcinają kupony od sławy i świętości swego bohatera. Ich Papież jest produktem z luksusowego magazynu: wygląda jak połączenie celebryty z dobrotliwym dziadkiem
„Czarne słońce”, reż. Krzysztof Zanussi Bartosz Żurawiecki Film Na dobrą sprawę, „Czarne słońce” mogłoby być adaptacją nieznanego opowiadania Jarosława Iwaszkiewicza albo pobocznym filmem Lucchino Viscontiego
Nóż w wodzie. Kino niepokoju moralnego Tomasz Cyz Film Roman Polański wpłacił 3 miliony euro kaucji i w piątek 4 grudnia 2009 roku opuścił szwajcarski areszt. Wyszedł na wolność... Na jak długo?
Kino twórczego zastoju Jakub Majmurek Film Filmy Zanussiego z ostatnich lat są sztywne i akademickie, nie ma w nich eksperymentów z formą i językiem filmowym, nie ma ducha twórczych poszukiwań