Och, Żenia! Bartosz Żurawiecki Film Najnowszemu filmowi Małgorzaty Szumowskiej najbardziej szkodzi „wszystkoizm”. Czegóż tu nie ma! Jest i satyra na mieszczaństwo, i dramat mistyczny, i dramat psychologiczny, są powidoki Kieślowskiego, są sztuczki magiczne i ożywające na ścianie obrazki
Baranki i Ofelie Klara Cykorz Film Scenariusz „Córki boga” uszyty został z klisz popularnych narracji o sektach, co samo w sobie nie jest jakąś wielką wadą. Chodzi przecież o to, aby Szumowska i Englert namalowali coś po swojemu, uzupełnili białe plamy feministycznej baśni
Polskie chamy Ludwika Mastalerz Film Spojrzenie na wiejską społeczność nie jest punktem widzenia obiektywnego obserwatora, Szumowska każe nam patrzeć oczami Jacka – trochę zdystansowanego do sąsiadów, a trochę czującego się częścią ich świata, odgrażającego się, że wyjedzie za granicę i ciągle nie wyjeżdżającego