Nowa klasyka w muzyce filmowej Jan Topolski Muzyka Dostojność i tempo u Mykietyna; gęstość i mrok u Stańczyka; przestrzeń i pogłos u Rożynek – oto trzy odrębne głosy w polskiej muzyce filmowej
Korporacje i startupy Rozmowa z Pawłem Hendrichem Muzyka „Nowe pokolenie kompozytorów nie próbuje nobilitować komputera. To starsze roczniki wciąż piszą utwory «na orkiestrę i komputer». Dla orędowników postinternetu nowe media stanowią jedność audiowizualną” – rozmowa z dyrektorem artystycznym festiwalu Musica Polonica Nova
Performuj albo... Jan Topolski Muzyka Polska muzyka komponowana z pewnym opóźnieniem i zawstydzeniem na nowo odkrywa swą cielesność oraz rytualność, czyli dwa kluczowe wymiary performatyki
Barykady rosną Krzysztof Stefański Muzyka Na Festiwal Prawykonań wciąż powracają te same powiązane z NOSPR zespoły oraz te same kompozytorskie nazwiska. Co dwa lata modernistycznie zorientowani krytycy podnoszą te same zarzuty. Ale ani tradycjonaliści nie nawrócą się na modernę, ani moderniści na tradycję
Wypowiedz zmianę, a urodzisz raka Małgorzata Dziewulska Teatr Czy teatr nieudany jest możliwy w operze? Kompozytorzy i ekipa Garbaczewskiego stają w „Zwycięstwie nad słońcem” i „Solarize” po stronie własnego poszarpanego doświadczenia i pytają widza, czy jego własne nie jest podobne
Sacrum Profanum 2012: sercem, uchem, szkiełkiem i okiem Maciej Jabłoński Muzyka Czy istnieje wspólna kategoria łącząca estetykę zaprezentowanych na festiwalu twórców? Chyba nie. Każdy z nich inaczej dąży do wykształcenia własnego idiomu stylistycznego, usiłując odnaleźć swoje miejsce w świecie
MUZYKA 2.1: Marcin Stańczyk Jan Topolski Muzyka Stańczyk, jak żaden inny młody polski kompozytor, potrafi okiełznać energię dźwiękowych procesów, czysto zmysłowo i spontanicznie, mimo że zawsze ma konkretny i logiczny plan. To muzyka tak gwałtowna, że potrafi słuchacza nieźle podrapać