Zaklęty przeklęty Aldona Kopkiewicz Literatura Nawet jeśli wiersze Wojaczka z tomu „Nie te czasy” nie są żadną nowością na tle znanej twórczości, to w nieudanym tekście temat razi bardziej. A może bez stylistycznego sztafażu karty zostają odkryte? Może właśnie tu autor odsłania się do końca?
Monomit w 3D Jakub Majmurek Film Filmowa Hellada w kinie popularnym ciągle czeka na swojego „mrocznego rycerza”
America’s Wonderlands Maria Spiss Media Fotografowana sytuacja z chwilą naciśnięcia migawki natychmiast przechodzi do przeszłości. Daje także złudną możliwość delektowania się uchwyconymi fragmentami rzeczywistości, zamiast uczestniczenia w niej jako procesie
Przemiany Orfeusza Dariusz Czaja Muzyka Jest coś niemal naturalnego i absolutnie logicznego w tym, że narodziny opery – w kształcie, który znamy – wiążą się z mitem Orfeusza. Że to właśnie ta, a nie inna opowieść, stoi u jej początków
Mierzenie się z męskością Ewa Szczecińska Muzyka „Orfeusz i Eurydyka” Trelińskiego to feministyczny akt oskarżenia wobec współczesnego mężczyzny. To wołanie: chłopie, złap kontakt z rzeczywistością, obudź się!
Jestem jak Janko Muzykant Rozmowa z Pawłem Passinim Teatr Człowiek na scenie jest czymś więcej niż samym sobą, jest przedstawicielem ludzi w szerszym sensie, czegoś, co ich określa, czyli czegoś, co jest ponad nimi
„Generał Nil”,reż. Ryszard Bugajski Błażej Hrapkowicz Film Mitotwórcze kino historyczne Ryszarda Bugajskiego – jednoznaczne, konwencjonalne, ale przeważnie solidne i z umiarem