Światełka, świnie i śmieci Klara Cykorz Film W „Kowbojce z Kopenhagi” wszystkie postaci wydają się zimne jak skręcony kaloryfer. Mogłoby być to ciekawe – świat przestępców lunatyków, przeciąganych pauz w akcji i dialogach – gdyby nie układało się w klisze
Mama, bóg i szatan Jakub Socha Film „Tylko Bóg wybacza” to doskonały przykład manieryzmu – film zrobiony przez reżysera, który zdążył okrzepnąć w swoim stylu i równocześnie zyskać dla niego uznanie
„Valhalla. Mroczny wojownik”, reż. Nicolas Winding Refn Bartosz Żurawiecki Film Nie wątpię, że powstanie z „Valhalli” niejeden doktorat, gdyż to film, o którym można bajać bez końca i bez sensu
„Drive”, reż. Nicolas Winding Refn Krzysztof Świrek Film „Drive” to film ważny, z wielką siłą i czystością podejmujący projekt „kina fascynacji”, czy, jak mówi Refn, kina fetyszystycznego. Kina, którego istnienia nie uzasadnia nic poza zahipnotyzowanym spojrzeniem widzów
Hemofilia pana Refna Ludwika Mastalerz Film Przemocy nie można się po prostu pozbyć za pomocą przemyślanej społecznej inżynierii – twierdzi duński reżyser Nicolas Winding Refn – ale to nie znaczy, że trywializując ją, mamy się z nią oswoić