Mamo, nie płacz Aleksander Wenglasz Muzyka Muzyczne crossovery muzyki współczesnej z popularną zbyt często przypominają naklejenie na utwór pierwotny własnego nazwiska. Płyta z Beth Gibbons śpiewającą III Symfonię Góreckiego jest tutaj chlubnym wyjątkiem
Barykady rosną Krzysztof Stefański Muzyka Na Festiwal Prawykonań wciąż powracają te same powiązane z NOSPR zespoły oraz te same kompozytorskie nazwiska. Co dwa lata modernistycznie zorientowani krytycy podnoszą te same zarzuty. Ale ani tradycjonaliści nie nawrócą się na modernę, ani moderniści na tradycję
Bunt się ustatecznia Adam Wiedemann Muzyka Koncert Il Giardino Armonico w NOSPR był piękny, ale czegoś w nim brakowało, jakiejś „burzy na morzu”. Gra Giardina zrobiła się miękka, bez tej dawnej zadziorności, przesady
Macie budynki. Co dalej? Rozmowa z Lucie Pierron Muzyka W ostatnich pięciu latach w Polsce za pieniądze z funduszy europejskich powstawały na potęgę nowe instytucje muzyczne: filharmonie, centra kongresowe i sale koncertowe. W największych miastach i na prowincji. Które okazały się sukcesem, a które mogą mieć w przyszłości problemy?
Muzyka teraz Rozmowa z Alexandrem Liebreichem Muzyka NOSPR jest najlepszą polską orkiestrą. Chcąc taką pozostać, musimy zachować perspektywę międzynarodową. Ludzie wcale nie oczekują, że będzie tylko Schumann i Czajkowski. Trzeba grać także Lachenmanna, Stockhausena i Johna Adamsa
Poematy egocentryczne Jan Topolski Muzyka Coraz dobitniej zaznacza się w muzyce polskiej zamknięcie. Nie tylko na społeczno-ekonomiczną rzeczywistość „pozamuzyczną”, ale także na materiałowy i konceptualny rozwój muzyki nowej. O VI edycji Festiwalu Prawykonań