Ten pan jest od wszystkiego Rozmowa z Ryszardem Szczeszakiem Obyczaje Trzy tygodnie dzwoniłem, dobę czekałem na odpowiedź teleksem, woziłem dewizy nocnymi pociągami. Nie denerwuję się, kiedy ktoś nie odpowiada na maila po kwadransie
Komunistyczna „Evita” Marcin Bogucki Muzyka Opera w reżyserii Jorge Antunesa, „Olga”, jest plakatowa, nie idzie to w parze z zaangażowaniem politycznym. Mieszanie stylistyk i konwencji zabiło jej rewolucyjny potencjał
INNE PRZYJEMNOŚCI: Mahler z magnetofonu Rozmowa z Andrzejem Chyrą Muzyka Kiedy zaczął się etap żmudnej techniki w nauce gry na skrzypcach, okazało się, że jestem za leniwy albo z nimi niekompatybilny. Piłowałem tak jeszcze ze trzy lata, ale wreszcie trzeba było sobie powiedzieć dość
Jiři Kylian i Izadora Weiss w Gdańsku Jacek Marczyński Teatr Lata biegną a Jiři Kylian wciąż intryguje. Nawet wówczas, gdy przypomina swoje dawne choreografie jak w spektaklu Bałtyckiego Teatru Tańca
„Madame Curie” w Paryżu Stanisław Suchora Muzyka Muzyka w „Madame Curie” od początku do końca, niemal bez przerwy buduje i podtrzymuje napięcie dramaturgiczne. Jest to jak najbardziej uzasadnione poprzez jej związek z treścią libretta
Burzliwe życie madame Curie Rozmowa z Elżbietą Sikorą i Markiem Weissem Muzyka Jej historia to prawdziwie operowy scenariusz. Oczywiście nie opowiadamy życiorysu, tylko stawiamy problem, którego Maria Curie może sama nie miała – przed prapremierą opery „Madame Curie” w Operze Bałtyckiej mówią kompozytorka Elżbieta Sikora i reżyser Marek Weiss
Ciało i głos Salome Malwina Poznaniak Muzyka Trzecia inscenizacja „Salome” w dorobku Marka Weissa – subtelna, a zarazem prowokująca – potwierdza niekończące się możliwości interpretacyjne tej opery
Idealizm jako przypadek kliniczny Monika Pasiecznik Muzyka Opery Richarda Straussa ostatnio często pojawiają się na naszych scenach – wbrew opinii o zbyt wysokich wymaganiach wykonawczych, przekraczających możliwości polskich teatrów