Eurydyka współczesna i tragiczna Rozmowa z Olgą Pasiecznik Muzyka Chyba nikt wcześniej nie zadał sobie pytania, dlaczego Eurydyka umarła. W naszym przedstawieniu ta przyczyna jest ogromnie ważna
Emo opera Adriana Prodeus Film „Sala samobójców” Jana Komasy dotyka zbiorowego złudzenia, że rodzina ma nas chronić przed niedojrzałością, samotnością, bezcelowością istnienia. Niestety, nie chroni
OPERA NA EKRANIE: Orfeusz i Eurydyka, i Pina Bausch Tomasz Cyz Muzyka Kiedy Orfeusz-śpiewak opowiada o pięknie tego świata, Orfeusz-tancerz chodzi po scenie w sposób bardzo naturalny. Wszystko jak znak rozpoznawczy teatru tańca Piny Bausch, która chciała przywrócić taniec rzeczywistości
Przemiany Orfeusza Dariusz Czaja Muzyka Jest coś niemal naturalnego i absolutnie logicznego w tym, że narodziny opery – w kształcie, który znamy – wiążą się z mitem Orfeusza. Że to właśnie ta, a nie inna opowieść, stoi u jej początków
LESZEK KOŁAKOWSKI: Orfeusz, diabeł, śmierć Tomasz Cyz Literatura W monologu Orfeusza z „Rozmów z diabłem” Kołakowski daje fenomenalny popis wyobraźni, wpisując w jeden ironiczno-kabaretowo-erudycyjny ciąg całą głębię orfizmu
Mierzenie się z męskością Ewa Szczecińska Muzyka „Orfeusz i Eurydyka” Trelińskiego to feministyczny akt oskarżenia wobec współczesnego mężczyzny. To wołanie: chłopie, złap kontakt z rzeczywistością, obudź się!
Wielogłos orficki Muzyka O „Orfeuszu i Eurydyce” piszą Kłoczowski, Strzembosz i Poprzęcka, mówią Kudlička i Borowicz. Specjalnie dla dwutygodnik.com
Orfeusz bez Eurydyki Ewelina Godlewska-Byliniak Muzyka U Trelińskiego finał opery zostaje zmieniony. Słyszymy pogrzebowy chór, rozpoczyna się proces zapominania. Mit zmienia się w historię – jedną z wielu
Zejść na ziemię Rozmowa z Mariuszem Trelińskim Muzyka Orfeusz interesuje mnie tylko w piekle nierozwiązanej tajemnicy. Jeśli ją rozwiążę, odsłonię, to nie będzie Orfeusza i Eurydyki. Tylko normalne życie