Ludzie za mgłą Bartosz Żurawiecki Film Filmy kinofilskie przeważnie są imitacją, która bawi głównie fanów czerpiących radochę z rozszyfrowania aluzji i odwołań. Przyjemność obcowania z „Podejrzaną” Park Chan-wooka jest jednak dużo głębsza
Gorset i ośmiornica Darek Arest Film Nie ma co kluczyć z klasyfikacją – „Służąca” to w zasadzie kino erotyczne. Ale Park Chan-wooka interesuje właśnie materia erotyki, a nie seksu
Stary człowiek i zemsta Piotr Mirski Film Najwięcej przyjemności Lee znajduje w zabawie w pulpę. Z Parkiem łączy go skłonność do stylistycznej szarży, ale jest przy tym reżyserem bardziej prostolinijnym – tam, gdzie Koreańczyk widzi metaforę, on dostrzega epitet
Mokry koszmar Wendy Stanisław Liguziński Film „Stoker” to oksymoroniczne barokowe widowisko na cztery ręce + dwie dodatkowe, nachalnie pchające się do fortepianu. Jednocześnie wystawne, przytłaczające ilością detali, tekstur, ornamentów, i intymne