Zasadniczo zawsze takie same Rozmowa z Kubą Mazurkiewiczem Sztuka Pogrzeb odbywa się na Messengerze. Podczas rozmowy wspomina się zmarłego, wrzuca jego zdjęcia czy muzykę, którą lubił. Jest to jak najbardziej możliwe do wyobrażenia. Przecież właśnie w czasie największych obostrzeń pandemicznych firmy pogrzebowe zaczęły robić relacje na YouTubie – mówi twórca wystawy „Wyobraźnia funeralna”
Bezpieczniki Rozmowa z Pawłem Knutem Obyczaje Prawo, które w sposób rażący nie działa, w końcu samo zaczyna się delegitymizować i tracić szacunek społeczny. Gdy przestaje stanowić barierę dla przemocy, taką barierą stają się ciała opresjonowanych osób
Przyszłość, na jaką zasługujemy Filip Konopczyński Media Gdyby Facebook, Google czy Amazon ogłosili, że stają się państwami, liczba ich obywateli przekroczyłaby populację Chin, Indii czy krajów Europy. W sporach z koncernami internetowymi państwa są bezsilne. A bycie krytykantem nikomu się nie opłaca
Spotkanie, do którego nie doszło Agata Bielik-Robson Literatura Lektura „Piłata i Jezusa” potwierdza, że Agamben pozostaje myślicielem absolutnie konsekwentnym. Jego syrenia pieśń to ogromna pokusa dla zmęczonych, a tych jest wśród nas coraz więcej. Warto rozpoznać jej fantazmatyczną siłę – choćby po to, by się jej nie poddać
Składanie ludzkości na nowo Rozmowa z franckiem leibovicim i Julienem Seroussim Media Nie próbujemy przekształcić materiałów prawnych w poematy. Próbujemy używać narzędzi i środków poetyckich, aby te materiały przetworzyć. Ale po przetworzeniu muszą powrócić do swojego pierwotnego środowiska
Prawo autorskie po ACTA Media Zapis debaty zorganizowanej przez Centrum Cyfrowe Projekt: Polska, ICM UW i Fundację Nowoczesna Polska, która odbyła się 28 lutego w Zachęcie z udziałem Jarosława Czuby, Konrada Gliścińskiego, Michała Komara, Jarosława Lipszyca, Bogusława Pluty, Heleny Rymar, Krzysztofa Siewicza, Barbary Szczepańskiej i Agaty Wacławik-Wejman
Niech ZAiKS założy Chomika! Konrad Gliściński Media Z prawem jest tak, jak z chodnikami. Można budować normy w oparciu o założenie, że MY wiemy lepiej, co jest dobre, albo dać ludziom możliwość wypracowania własnych ścieżek
Karząca ręka bezprawia Jakub Majmurek Film Lud-tłum na chwilę, jednocząc się wokół arbitralnie wybranej ofiary, przyznaje sobie absolutną władzę ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą. Pojawia się w filmach prawie zawsze jako symptom niedziałającej, fasadowej demokracji