Koty, świnie i myszy Katarzyna Niedurny Teatr Główna bohaterka spektaklu dowiaduje się, że główny bohater komiksu Arta Spiegelmana „Maus. Opowieść ocalałego” dorastał obok niej, choć w innym czasie. W sosnowieckiej Środuli
Chleba zamiast igrzysk Michał Centkowski Teatr Zgrabna opowieść o narodzinach opowieści chwilami odwraca uwagę od rzeczy najistotniejszej – że prawdziwe, w głównej mierze socjalne, postulaty czerwca 1956 pozostają dziś aktualne
Jezus Odpicowany Michał Centkowski Teatr „Testament psa” w reżyserii Remigiusza Brzyka to moralitet, w którym dobro i prawda płynie nie z metafizycznej obietnicy, a z człowieka – obcego, wykluczonego, pogardzanego
Suma wszystkich strachów Michał Centkowski Teatr Holokaust, bieda, Niemcy, wojna, głupota, komunizm, chciwość i katolicyzm. Brzyk artykułuje w Lublinie wszystkie składniki rodzimego piekła, rozpętując na scenie karnawał żywych trupów
Piórko z żydowskiej kołdry Joanna Wichowska Teatr W „Berku Joselewiczu” obserwujemy wyrafinowaną i bolesną grę z historią i pamięcią. Brzyk zdaje się pytać: ile razy i jak spektakularnie trzeba ginąć za swój kraj, by uzyskać jego pełnoprawne obywatelstwo?
SŁOWACKI. DRAMATY WSZYSTKIE: „Samuel Zborowski” Rozmowa z Brzykiem i Śpiewakiem Teatr Wraz z Instytutem Teatralnym rozpoczynamy debatę o Słowackim. W tym numerze wywiad z R. Brzykiem i T. Śpiewakiem. Ich „Samuel Zborowski” rozpocznie 24. IX cykl „Słowacki. Dramaty wszystkie”
Narodowa pochylnia Andrzej Ficowski Teatr „Berek Joselewicz” jest w polskim teatrze kolejną próbą twórczego przetworzenia konwencji teatru Tadeusza Kantora. Brzykowi udała się rzecz niebywała, ponieważ nawiązania do teatru Kantora nie są u niego cytatem