Dziewczyna hyperpop Piotr Kowalczyk Muzyka Muzyka Ewy Sadowskiej jest nieustającym poszukiwaniem prywatnej utopii i bezpiecznych, intymnych przestrzeni
Cześć wszystkim tchórzom Bartosz Nowicki Muzyka Album „Bu!” zespołu Róża to znakomitej jakości pop. Elegancki, finezyjny, o dużym przebojowym potencjale. Proste i chwytliwe molodie pełne są aranżacyjnych niuansów, świadczących o doskonałym warsztacie i osłuchaniu muzyków
O nowy, lepszy pop Piotr Szwed Muzyka New People i Rycerzyki to zespoły, których atuty doskonale by się uzupełniały. Gdyby jakimś cudem połączyć ich ostatnie albumy, otrzymalibyśmy bezdyskusyjną piosenkową płytę roku
Disco polo w wielkim mieście Bartosz Chmielewski Muzyka Disco polo przeszło do mainstreamu, jego status zmienia się też na scenie niezależnej. Projekt Polonia Disco jest próbą wyobrażenia sobie alternatywnej historii tego gatunku. Co by było, gdyby w latach 90. nie skręcił w stronę toporną i komercyjną?
Dom z piosenek Piotr Szwed Muzyka W tegorocznych tekstsach polskich piosenek jeden temat zdaje się powracać szczególnie często – dom. Jest on tłem, a często nawet głównym bohaterem utworów
Żadnej utopii być nie może Jakub Wencel Muzyka Na debiutanckiej płycie Sorji Morji można wyczuć obecność doświadczenia pokoleniowego: niepewności, permanentnego rozproszenia i kumulujących się napięć
Hałaśliwa baśń Jakub Wencel Muzyka Czy debiut Rycerzyków to zwiastun małej rewolucji na polskiej scenie niezależnej, zdominowanej przez syntezatory, mrok, szumy i trzaski? Krakowska grupa proponuje zwiewne piosenki wypełnione popowymi inspiracjami