Co z tym rogiem? Michał Centkowski Teatr Krakowskie „Wesele” Jana Klaty jest opowieścią o małostkowości, wiecznym rozmijaniu się, o kłótniach zastępujących rozmowę, o lenistwie i lęku tych, którzy mieli stać się przewodnikami
Kocham cię jak Irlandię Aldona Kopkiewicz Teatr W „Weselu” Radosława Rychcika pragnienie, by pokazać, co w pijanej duszy gra, jest zdradliwe, bo w pijanej duszy gra tak naprawdę niewiele i nawet Wyspiański wykupił się tu letargiem
Weselej! Aldona Kopkiewicz Teatr Brawura i empatia Tomaszewskiego uwalniają potencjał emancypacyjny bez straszenia i łajania, bez grożenia intelektualnym paluszkiem. Tak jest też w jego najnowszym spektaklu, „Weselu na podstawie Wesela”
Technopolis Michał Centkowski Teatr W Starym Teatrze Twarkowski swobodnie i z dużą inscenizacyjną sprawnością przepuścił „Akropolis” przez zainfekowaną audiowizualnością, pełną popkulturowych klisz świadomość ponowoczesnego odbiorcy
UWAŻNOŚĆ: „Wesele” reloaded Joanna Wichowska Teatr Tekst Wyspiańskiego ma moc narracji rytualnej: z przypadkowego zbiorowiska widzów tworzy wspólnotę – tylko w „Dwutygodniku” relacja z jedynego pokazu „Wesela” przygotowanego w Opolu przez Maję Kleczewską