Niełatwa robota Rozmowa z Stefanem Wesołowskim Muzyka Nie interesuje mnie w muzyce filmowej myślenie ilustracyjne: temat śmieszny, temat smutny, temat grubasa, temat chudzielca. Lubię współkreować konstrukcję filmu, jego postaci, scenografię, napęd i ciężar. Chodzi o wymyślenie brzmienia na potrzeby unikalnego dwugodzinnego świata
Kwadrat magiczny Jan Topolski Muzyka Opera „Drach” Aleksandra Nowaka na podstawie libretta Szczepana Twardocha łączy w zaskakującej syntezie barok z ekspresjonizmem i Śląsk z Indiami. Kompozytor buduje nią pozycję najwybitniejszego po Krzysztofie Pendereckim polskiego twórcy opery współczesnej
Analog kontra algorytm Rozmowa z Mikołajem „Noonem” Bugajakiem Muzyka Możliwość tworzenia w środowisku cyfrowym ma mnóstwo zalet. Żadna z nich jednak nie powodowała, że to, co robiłem, było lepsze. Nawet jak zrobisz zdjęcie świetnym aparatem cyfrowym, to w ciągu kilku lat ono się zestarzeje. Tak samo jest w muzyce
Polska Islandia Michał Wieczorek Muzyka Nanook of the North to kolejny w ostatnich latach projekt polskich artystów zainspirowany północą globu, w szczególności Islandią. Skojarzenia z pochodzącymi z wyspy twórcami nurtu modern classical są nieodparte
Ile szumu w „Szumie”? Rozmowa z Piotrem Kalińskim (Hatti Vatti) Muzyka Płyta „Szum” to autorska impresja na temat czasów, w których żyjemy, oraz wizji tych czasów z przeszłości
Wyjście z lasu Rozmowa z Stefanem Wesołowskim Muzyka Kompozytor nie musi mieć wiedzy na temat techno, ambientu czy dubstepu. Nowe style lgną do muzyki współczesnej i coraz więcej z niej czerpią, ale w drugą stronę to nie działa