Miejsce dla Marii Rozmowa z Magdaleną Ujmą Sztuka Chciałam odejść od poszukiwania odpowiedzi na pytanie, czy wielką artystką była, od ustawiania hierarchii, od traktowania sztuki jako zawodów, ze zwycięzcami i całą olbrzymią resztą zwyciężonych – mówi kuratorka wystawy „Maria Stangret. Gra w miejsca” w Cricotece
Awatary i marionetki Rozmowa z Maćkiem Szczerbowskim Media Jako dziecko widziałem jedno z ostatnich przedstawień „Umarłej klasy”, zrobiło mi to fizia do końca życia. Pracując nad „Gymnasią”, próbowaliśmy zbliżyć się do problemów, które Kantor otworzył
Od Alaski po Patagonię Rozmowa z Romanem Siwulakiem Teatr Kantor pracował tyle, ile było trzeba. Potrzebował dwóch godzin, to siedzieliśmy dwie godziny, czasem przychodził i mówił: mam to wszystko w dupie, chodźmy na kawę
Czcij dziecko w sobie Karol Sienkiewicz Sztuka Wystawa „Kiedy znów będę mały” to wyraz pewnej tęsknoty, syndromu ucieczkowego przed dorosłością. Bez odpowiedzi pozostaje pytanie – kim właściwie są dzieci?
Podwójne życie przedmiotu Anka Herbut Sztuka Kiedy pod koniec października okazało się, że dach nowej Cricoteki przecieka i wystawy zostaną zamknięte, zrobiło się gorąco: nie taka jak trzeba prezentacja kolekcji, nie taka wystawa, nie taki budynek. No, nie wiem. Mnie tam się podoba
Nie zmrużyć oka Iwo Zmyślony Sztuka Do Zielonej Góry zawitał Tadeusz Kantor, a wraz z nim cały tygiel wspomnień, intryg i obsesji. Jednak to nie Kantor jest tutaj głównym bohaterem, a Krzysztof Niemczyk – legendarna postać krakowskiej bohemy
Seans spirytystyczny Marta Lisok Sztuka Wystawa „Jak się staje, kim się jest” z energią wyciskająca świeże soki z zakurzonych i przeoczonych skarbów Tarnowa to świetny pretekst, by odwiedzić nową siedzibę tamtejszego BWA
Kantor tu był Iwo Zmyślony Sztuka „Radykalne języki” zostały pomyślane jako próba wpisania Kantora we współczesne dyskursy artystyczne. Impreza przyciągnęła niemałą reprezentację międzynarodowego środowiska. Czy był to sukces?
Artyści wagi państwowej Rozmowa z Jaromirem Jedlińskim Sztuka „Kantor przez całe życie chodzi po okręgu, natomiast Beuys ucieka. Dziś jestem bardziej krytyczny wobec jego twórczości” – mówi kurator wspólnej wystawy artystów w Jerozolimie
Zawsze nie w porę. Polski teatr i Zagłada Rozmowa z Grzegorzem Niziołkiem Teatr Grzegorz Niziołek opowiada historię marginalizowania przedstawień, które po wojnie zajmowały się tematem Zagłady. Właśnie ukazała się jego książka „Polski teatr Zagłady”
Narodowa pochylnia Andrzej Ficowski Teatr „Berek Joselewicz” jest w polskim teatrze kolejną próbą twórczego przetworzenia konwencji teatru Tadeusza Kantora. Brzykowi udała się rzecz niebywała, ponieważ nawiązania do teatru Kantora nie są u niego cytatem
Ze śmiercią im do twarzy Anna Wachowiak Teatr Podobieństwo losów duńskiego księcia i jego świty nieszczęśliwców ze spektaklu „H.” Klaty do marnych egzystencji Kantorowskich postaci zadziwia