Dwa mity Adam Suprynowicz Muzyka Reżyserowi udało się wypracować ze śpiewakami taki rodzaj obecności scenicznej, w którym nie dominuje operowa sztampa – o „Dydonie i Eneaszu” w reżyserii Tomasza Cyza
Soczewica z jarmużem Gniewomir Zajączkowski / Szymon Żuchowski Muzyka Atrakcji w „Orfeuszu” nie brakuje. Jest czołganie się po scenie, zautomatyzowane, robotyczne machanie rękami, szelest ortalionu, projekcje wideo i „teatr w teatrze”. Efekt jednak nie uzasadnia tych fajerwerków
Kwadratura błędnego koła Gniewomir Zajączkowski / Szymon Żuchowski Muzyka Jak będzie wyglądał sezon operowy 2015/2016? Dyrektorzy artystyczni teatrów boją się stawiać na dzieła spoza najbardziej żelaznego kanonu, zakładając, że publiczność na nic trudniejszego się nie skusi
Sen o operze Monika Pasiecznik Muzyka Projekt „FuturOpera” pokazywany w Warszawskiej Operze Kameralnej już w samej nazwie odwołuje się do awangardy XX wieku. Czy więc faktycznie ujrzeliśmy, jak obiecywał tytuł, kontynuację tej tradycji?
To mogło być coś… Monika Pasiecznik Muzyka Inscenizacja odnalezionej opery Józefa Kofflera w Warszawskiej Operze Kameralnej była spójna. Jeśli czegoś w niej zabrakło, to symboli nowoczesności pierwszych dekad XX wieku